Megjelent a Békési Újság 2025. március 11-ei számában.

Borzasztóan gyakori téma, 10+1 tippünket végigjárva mi is érintettük már több irányból. Ráadásul mindenhonnan mások kommunikációja ömlik ránk, mindenki tartalmakat készít, hirdet – óriási a zaj. Mégis úgy látjuk, hogy sok vállalkozó számára ez még mindig idegen terep, kényelmetlenül érzi magát benne, nem szereti mutogatni magát, nem akar nyomulni. Különben is, mit és hogyan?
Szeretnénk most ezt az egész témát egy másik szemszögből megvilágítani, ami talán segíthet fogást találni a marketing mumusán. Nézzük onnan a dolgot, hogy a kommunikációnkkal kétféleképpen hathatunk az emberekre: manipulálhatunk vagy inspirálhatunk. És szögezzük le, hogy nem a manipuláció a cél. Nem kell direktmarketingben gondolkozni, nem az a lényeg, hogyan tudom rátukmálni magam az ügyfélre, rávenni, hogy tőlem vásároljon. Ezt senki nem szereti.
Próbáljunk meg inkább úgy gondolkodni a kommunikációról, hogy hogyan tudok másokat inspirálni általa. Hogyan tudom a legjobban közvetíteni a saját szakmaiságomat, a vállalkozásom által képviselt minőséget és értéket, ami szimpátiát kelt, amivel a leendő ügyfél azonosulni tud, és ő dönt arról, hogy bizalmat szavaz nekem. Mindjárt más. Erre jó a folyamatos kommunikáció, vagy nevezhetjük tartalommarketingnek. Így gondolkodva talán könnyebb válaszolni a „mit is mondhatnék?” kérdésre is. Beszélhetek a vállalkozásomról, a szolgáltatásomról, termékemről, bemutathatom a módszeremet, elmondhatom a véleményemet szakmai kérdésekben. Ha folyamatosan készítek érdekes és hasznos tartalmakat, azzal egyfajta szakértői státuszt építek, így ha a leendő ügyfelemnek az én szakértelmemre lesz szüksége, eszébe sem jut majd máshoz fordulni.
Legközelebb a „hogyan?”-nal folytatjuk.