Megjelent a Békési Újság 2025. február 11-ei számában.

Történeteket mesélünk, és történeteket hallgatunk kicsi gyerek korunktól fogva. Nem is tudunk szabadulni a mesék és sztorik varázsától, és nem is kell, hiszen minden történet valamilyen tanulsággal szolgál. Vállalkozásépítés kapcsán sokszor inspiráló hallani, hogy egy-egy világmárka hogyan indult, ki és milyen szándékkal hívta életre, és ez közelebb hozza, emberivé teszi a nagy cégeket. A történetekkel mi is személyesebbé tehetjük a vállalkozásunkat, de a márkánk által képviselt életérzést is átadhatjuk általuk. Gondoljunk csak a legnagyobb üdítőmárkára, amely nélkül – a reklám szerint – elképzelhetetlen az ünnepi asztal.

Mesélni sok mindenről lehet, például arról, hogy te hogyan és miért indítottad a vállalkozásodat. Mi volt az álmod, mi motivált? Vagy arról, hogyan jött létre, hogyan készül egy-egy termék. Engedj betekintést a kulisszák mögé, mutasd meg a munkafolyamatokat, hogy az ügyfelek lássák, milyen szakértelemmel, elhivatottsággal dolgozol, milyen minőséget képviselsz, miben egyedi, amit csinálsz. Itt, vidéken fontos lehet arról is mesélni, hogy a vállalkozásod hogyan kapcsolódik a környékhez, a közösséghez, akár az alapanyagok, akár a hagyományok tekintetében. De beszélhetsz a nehézségekről is. Ha azt is elmondod, hogyan küzdötted le az akadályokat, az még inkább hitelessé tesz, sőt a kitartásod akár inspirálhat is másokat. Vagy elmesélheted az ügyfeleid történetét is, hogy hogyan tudtál megoldást nyújtani a problémájukra.

Egy olyan vállalkozás, amely mögött személyes történet van, az több lesz az ügyfelek számára, mint egy szolgálatás vagy termék. Az élmény lesz, kapcsolódási pont, sőt akár közösség is, amelyhez érdemes tartozni.