Megjelent a Békési Újság december 17-ei számában.

Legutóbb már foglalkoztunk a minőség kérdésével, most pedig ott folytatjuk, hogy honnan is tudja az ügyfelünk, hogy minőséget kap? Tudja-e egyáltalán? A munkánk legnagyobb részét – az utánajárással, egyeztetéssel, eszközök, anyagok felkutatásával, beszerzésével töltött időt – ő nem látja, nem beszélve az ötleteléssel, megoldások keresésével töltött órákat, esetleg éjszakákat. Ne is várjuk azt, hogy erre magától jöjjön rá – mondjuk el neki! A legtöbb ügyfél árérzékeny, ha azonban csak egyszer is pórul járt már, akkor hajlandó a minőségért többet fizetni. Sőt, sokszor a túl alacsony ár is gyanús. Ha pedig hangsúlyozzuk a termékünk szolgáltatásunk értékét, akkor az ügyfél is könnyebben elfogadja az esetlegesen magasabb árat.
De mégis hogyan kommunikáljuk ezt? A legegyszerűbb, ha szóban elmondjuk neki, hogy mik a módszereink, milyen gondosan végzünk egy-egy fázist, milyen alapanyagokat használunk, milyen élettartammal számolhat. De nagyon hasznosak lehetnek ezzel kapcsolatban blogcikkek, posztok, esetleg videók a különböző online felületeken. Megmutathatjuk a referenciáinkat, kérhetünk véleményeket elégedett ügyfelektől, de akár a konkrét elismeréseinket, tanúsítványainkat, esetleges díjinkat is közzé tehetjük. Ezenkívül betekintést engedhetünk az egyes munkafázisokba. Ha hagyjuk, hogy egy kicsit jobban belelássanak a munkánkba, az hitelesebbé tesz minket szakemberként. Arról nem beszélve, hogy biztonságot ad az ügyfél számára, ha tudja, pontosan mire számíthat. Ha pedig hangsúlyozzuk a minőség fontosságát, az az általános megítélésünkre is nagy hatással van, és ezáltal könnyebb kitűnni a versenytársak közül.