Megjelent a Békési Újság december 3-ai számában.

Soron következő tippünk egyszerű, vagy legalábbis annak tűnik. Ezer és egy kérdést vet fel a minőség a vállalkozók munkája során. Számtalan módon mérhető, skálázható, de mindig van egy olyan sajátos része, amit nem lehet egyszerűen szabványokkal kezelni. Általánosságban elmondható, hogy a minőségi termék előállítása vagy szolgáltatás nyújtása rövid távon nem mindig kifizetődő. Miért csináljuk mégis? Azért, mert a vállalkozásunk hosszú távú fennmaradásához elengedhetetlen. Ha az ügyfeleink ár-érték arányban a megfelelő minőséget kapják, elégedettek lesznek, és nemcsak visszatérő vásárlókká válhatnak, de szívesen tovább is ajánlanak minket. És az ajánlásnál nincs jobb marketing. Ezt pedig nem lehet megúszni minőségi szolgáltatás nélkül, és talán nem is kell.
A másik oldalról megnézve a vállalkozó szempontjából is előnyös a minőségadás. Így tudjuk legkönnyebben elkerülni a reklamációkat, megspórolni az utólagos javításból eredő kellemetlenségeket, költséget és időveszteséget. Ehhez a kérdéskörhöz tartozik még az is, hogy teljesítsük, amit vállaltunk. Hiába a jó marketing, sőt a jó minőségű szolgáltatás, ha nem tudod betartani, amit ígértél.
A legsikeresebb vállalkozók esetében is megtalálható ez a fajta látásmód. A minőségi szemlélet hozza magával a fejlődés, az előrelépés lehetőségét. Ha mindig a jobbra törekszünk, ha lépést tartunk a világgal, fejlesztjük magunkat, akkor benne maradunk a sodrásban. Ne akard megúszni, adj minőséget! A következő cikkben azt fogjuk körbejárni, hogy honnan is tudja a vásárlód, hogy minőséget kapott.