Megjelent a Békési Újság november 19-ei számában.

Az online jelenlét fontosságáról már esett szó, most pedig lássuk a lehetőségeket. A weboldal a legtöbb vállalkozó számára alapvető fontosságú, ahol bemutatkozhat, információkat oszthat meg a termékével, szolgáltatásával, szakmájával kapcsolatban, illetve ahol vásárlásra vagy legalább kapcsolatfelvételre van lehetőség. Egy weboldal azonban önmagában sokszor kevés. Ha nem hirdetünk rá a keresőben, vagy más módon nem irányítunk oda látogatókat, akkor valószínűleg senki nem fog rátalálni. A honlap forgalmát támogatni tudja a közösségi média is, ami által bekerülhetünk a köztudatba, illetve lehetőséget ad a friss, naprakész információk gyors közvetítésére. Sőt fontos is a rendszeres posztolás, hogy lássák, aktív a vállalkozásunk. Meg kell jegyeznünk azonban, hogy egy ilyen oldal nem a miénk, amit ott felépítünk, azt bármikor elvehetik tőlünk. Ha azonban olyan jellegű a tevékenységünk, hogy rendszeres vásárlóink lehetnek, és jó lenne velük kommunikálni, akkor érdemes elgondolkozni a hírlevelezésen. Az e-mail listánk a sajátunk, és azért is értékes, mert olyan ügyfelek szerepelnek rajta, akiket biztosan érdekel a termékünk, szolgáltatásunk.

 Ejtsünk még szót a keresőoldalakról, ahol az ügyfelek kényelmesen, egy helyen találhatják meg a szolgáltatókat. Egy ilyen oldal sokat adhat egy induló vagy már futó vállalkozásnak is, azonban ezek java része – kevés kivételtől eltekintve – országos, és jellemzően elég személytelenek. Ezért is tervezzük 2025-ben elindítani a Békési Vállalkozók Klubjának Vállalkozókeresőjét, ahol a környékbeli vállalkozók egy személyes, méltó megjelenési lehetőséget kaphatnak, és így láthatóvá, könnyen megtalálhatóvá válhatnak.