Megjelent a Békési Újság november 5-ei számában.

Kis város lévén szinte kihagyhatatlan ziccer, hogy a mindenkihez eljutó nyomtatott sajtóban hirdessünk – írjuk ezt mi is a Békési Újság hasábjain. De talán emellett is egyetérthetünk abban, hogy manapság elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás jelen legyen online. Ám amilyen fontos, legalább annyira nehéz dolog ez, több szempontból is. Kilépni a fényre, megmutatni a vállalkozásunkat, esetleg magunkat is, nem kevés önbizalmat kíván. Aztán ha túltettük magunkat azon, hogy vajon mit fog szólni a környezetünk, jön a következő adag kérdés. Mit és hogyan? Weboldal? És oda mit tegyek föl? Mennyibe fog egyáltalán kerülni? Közösségi média? Mit posztoljak – főleg rendszeresen? Könnyű elhessegetni ezt azzal, hogy majd foglalkozunk a weboldallal, online tartalmakkal, ha már lesz elég ügyfelünk, több bevételünk. Vagy azt reméljük, hogy alakulni fog magától, csak megtalálnak majd valahogy. De ez ugye nem mindig van így, vagy nem érdemes kivárni.
Gondoljuk végig a másik oldalról. Az emberek nagy része az interneten tájékozódik, és nem csak a legfiatalabb generáció. Ott keresi azt a terméket vagy szolgáltatást, amire szüksége van, és hozzá van szokva, hogy gyorsan meg is találja. Az internetes jelenlét egy fontos kapcsolódási pont, főleg ha olyan vállalkozásról van szó, ahol nincs üzleted, ahová besétálhat a vásárló, hanem otthonról dolgozol, vagy kijársz helyszínre. Senkinek se jó, ha nem vagy jelen online, egy nagyon fontos csatornáról mondasz le így. És ahogy egy klubtagunk is szokta mondani:
Aki nem látszik, az nem játszik.
Az online jelenlét különböző formáival folytatjuk.