Megjelent a Békési Újság 2025. szeptember 9-ei számában.

Rovatunk első évadában cikkeink tematikája elsősorban a kommunikáció és a marketing kérdésköréhez kapcsolódott, mert úgy láttuk, hogy a környékbeli kisvállalkozók számára ezen a legnehezebb fogást találni. Most szeptembertől viszont új évadot indítunk, új témákkal, amelyeknek középpontjában a tudatosság, a gondolkodásmód és a stratégia áll. Miért pont ezek? Mert egy sikeres vállalkozás nem csak a jó termékeken, szolgáltatásokon múlik, és azon, hogy azt hogyan tudod eladni. Legalább ennyire fontos, hogy milyen alapokra építkezel, kezdve önmagaddal.
Gondolj magadra úgy, mint arra a személyre, aki a vállalkozásodat építi. Rajta múlik a jövőd, a pénzed, a lehetőségeid. Ebből a nézőpontból jól megmutatkozik, hogy milyen nagy szükség van az önismeretre. Ha tudod, miben vagy igazán jó, arra építheted a vállalkozásod erősségeit. Ha tisztában vagy azzal, hol vannak a gyenge pontjaid, időben kereshetsz segítséget. Ha felismered, hogyan reagálsz a kihívásokra, könnyebben kezeled majd a nehéz helyzeteket. Sok vállalkozó sodródik egyik feladattól a másikig, és közben azt érzi, hogy nem jut előrébb. Gyakran azonban nem a külső körülmények tartják vissza, hanem az, hogy nincs tisztában a saját működésével. A következő cikkben az önismeret gyakorlati oldalát fogjuk megnézni.