Megjelent a Békési Újság 2025. június 17-ei számában.

Manapság óriási a médiazaj, és vállalkozóként két lehetőséged van arra, hogy ebben a dömpingben felhívd magadra a figyelmet. Vagy hatalmas összegeket fordítasz marketingre, vagy kitűnsz valamivel, emlékezetes és egyedi leszel. A vállalkozásodban a leginkább egyedi pedig te magad vagy, hiszen valószínűleg sokan foglalkoznak azzal, amivel te, de senki nem csinálja pontosan úgy, ahogyan te.

A személyesség, egyediség megjelenhet a kommunikációdban. Találd meg a saját hangod, a saját stílusod, add mindig önmagad. Sokat segíthet az egységes arculat, de először nem kell drága grafikában gondolkozni. Kitalálhatsz valamilyen visszatérő vizuális elemet, egy színt, betűtípust, ami mindig megjelenik a posztjaidban, de lehet egy jellegzetes tárgy, ruhadarab, kiegészítő vagy akár a kutyád, ami minden képen szerepel. Ezek segítenek abban, hogy megjegyezhető légy.

Amivel még kitűnhetsz a konkurenciád közül, hogy nemcsak kereskedsz, szolgáltatsz, ahogy a legtöbb vállalkozás, hanem edukálod is az ügyfeleidet. Mutasd meg, hogy szakember vagy a területeden! Illetve azzal is meg tudod különböztetni magad, ha specializálódsz. Ha te csak egy korosztálynak vagy bizonyos élethelyzetben lévőknek nyújtasz segítséget, pl. érettségizők, kismamák, akkor úgy tudsz bekerülni a köztudatba, mint az ő szakértőjük.

Lehetsz kreatív is. A kézműveseknél pl. nagyon jól működik, ha fantázianevet adnak a termékeknek, de kitalálhatsz bármilyen apró, egyedi megoldást, ami mosolyt csal az ügyfél arcára, és amivel csak nálad találkozik. A lényeg, hogy nem kell részt venned a nagyok versenyében, teremthetsz nyugodtan egy új kategóriát. Csak azt kell megtalálnod, hogy miben vagy egyedi.