Megjelent a Békési Újság 2025. május 20-ai számában.

Legutóbb megbeszéltük, hogy az ajánlatod bemutatásakor érdemes a vásárlód fejével gondolkozni, most pedig megnézzük, hogyan csináld ezt a gyakorlatban. Egy egyszerű taktika erre, ha már előre megválaszolod azokat a kérdéseket, kételyeket, amik felmerülhetnek benne, mint a Gyakori kérdések rovatban. Pl.: „Nem kell hozzá szakértelem.” „Napi 10 perccel is látványos eredményt érhetsz el.” „Addig tökéletesítjük, amíg elégedett nem leszel.” Ez segít elképzelni a vásárlónak, hogy ez jó megoldás lehet számára, nála is működni fog. Azt is érdemes pontosan elmagyarázni, hogy hogyan tud tőled vásárolni, igénybe venni a szolgáltatásodat, hogy tudja, mire számíthat. Telefonon vagy e-mailben keressen? Szükséges egy személyes egyeztetés? Mikorra lesz kész?
Érdemes azt is végiggondolnod, hogy mi a legnagyobb előnye a vállalkozásodnak, és azt is a vevő szemszögéből bemutatni. Gyors, tűzoltás jellegű segítséget nyújtasz? Akkor nem kell sokat várjon a megoldásra (csőtörés). Egyedi, minőségi termékeket gyártasz? Akkor biztos lehet benne, hogy nem lesz belőle két ugyanolyan, és hosszú évekig tudja majd használni (bőrdíszműves). Nem kell szakszavakat használnod, csak képzeld a helyébe magadat, és magyarázd el az ő nyelvén. Ne azt mondd, hogy „Bio minőségű élelmiszer, tartósítószer nélkül”, hanem azt: „Ugyanaz az íz, mint gyerekkorunkban, a nagymama receptje alapján”. Nem: „Nyugodt környezet, igényes szobák”, hanem: „Reggel nem autókra, hanem madárcsicsergésre ébredsz.”
Nem kell bonyolult reklámszövegeket írni, fontosabb, hogy próbálj valamilyen érzést, élményt átadni a vásárlódnak. Ehhez könnyebben tud kapcsolódni, és szerethetőbbé válik általa a terméked, szolgáltatásod.