Megjelent a Békési Újság 2025. május 6-ai számában.

A legutóbbi alkalmakkor a célcsoportról beszéltünk, meghatároztuk és megpróbáltuk megismerni a potenciális vásárlóinkat. Végiggondoltuk, mik a szokásaik, hogyan élnek, milyen problémákkal küzdenek, mire vágynak. Most pedig megnézzük, mit is kezdj ezekkel az információkkal. Egyszerű: ezekről kommunikálj. Az emberek szeretnek magukról beszélni, hát beszélj te is róluk!
Az ügyfeleidet ugyanis elsősorban nem a terméked vagy a szolgáltatásod fogja önmagában érdekelni, hanem az, hogy ő mit kap általa. Próbálj meg a vásárlód fejével gondolkozni, és megnézni azt, hogy a te vállalkozásod hogyan tud neki segíteni. A vásárlások mögött alapvetően két fő motiváció húzódik: meg akarnak szüntetni valamilyen problémát (fáj, tönkrement, nincs elég hely stb.), vagy valamilyen vágyott állapotot szeretnének elérni (szebb otthon, nagyobb kényelem, előnyösebb megjelenés). Te milyen problémájukat oldod meg, milyen vágyukat teljesíted, miben teszed könnyebbé, boldogabbá az életüket?
Sőt, azt is végiggondolhatod, hogy a terméked, szolgáltatásod milyen érzést ad: biztonságot, megkönnyebbülést, örömöt, büszkeséget? Esetleg milyen élményt? Egyediséget, magabiztosabb fellépést, nosztalgikus hangulatot? Gyakran halljuk, hogy a döntéseink többségét érzelmi alapon hozzuk, és csak később magyarázzuk meg logikusan, racionálisan. Ha tudod, milyen érzést ébreszt a megoldásod, építs erre a kommunikációdban!
Amikor posztolsz, hirdetsz, elsősorban ne a termékedet próbáld bemutatni, hanem azt, hogy az miért jó a vevőnek. Ne csak általánosságban beszélj, hanem próbálj valós helyzetekre, élményekre reagálni. Így hatékonyabban tudod célozni a mondanivalód, a vásárló pedig könnyebben azonosul az üzeneteddel.