Megjelent a Békési Újság 2025. április 22-ei számában.

A legutóbbi alkalommal a célcsoport meghatározásának fontosságáról beszéltünk. Ha viszont már tudod, hogy kiknek szeretnél értékesíteni, érdemes még egy lépéssel továbbmenni: képzelj el egy konkrét embert a célcsoportodból! Az is lehetséges, hogy több, jól körülhatárolható célcsoportod van, vagy egyet több szegmensre tudsz osztani, ebben az esetben mindegyikhez alkothatsz egy-egy ilyen személyt. Adj neki nevet, gondold végig, hol él, hogyan telik egy napja, milyen gondolatok foglalkoztatják, és milyen problémákra keres megoldást. Minél inkább el tudod képzelni őt, annál könnyebb lesz olyan üzeneteket megfogalmaznod, olyan ajánlatokat kínálnod, amelyek tényleg megszólítják.
Sokan megállnak ott, hogy „30–50 év közötti családos nők” – ez egy jó kiindulópont, de önmagában még kevés. Sokkal többet segít, ha megpróbálsz belehelyezkedni az életébe. Az adatainál fontosabb az, hogy hogyan viselkedik, mik a szokásai. Például: rohanósak a hétköznapjai a gyerekekkel, munka mellett háztartást vezet, ezért előnyösek számára a praktikus megoldások, vagy például fontosak neki a környezetbarát termékek, esetleg vágyik egy kis kikapcsolódásra. Persze szem előtt tartva azt, hogy milyen terméket, szolgáltatást kínálsz számára.
Amikor kommunikálsz, képzeld őt magad elé, mintha neki mesélnél a termékedről, szolgáltatásodról. Ha így gondolkozol, számodra is könnyebb lesz, hogy nemcsak általánosságban a célcsoporthoz szólsz, hanem egy valódi emberhez, és számára is szimpatikusabb lesz a kommunikációd, hiszen személyesen lesz megszólítva, így jobban magáénak érzi az üzenetet. Ezáltal lesz egy kötődése, és könnyeben szavaz majd bizalmat neked.