Megjelent a Békési Újság 2025. március 25-ei számában.

Ahogy ígértük, a kommunikáció „hogyan?”-jával folytatjuk. Új ügyfelek szerzésére már számos lehetőségünk van offline és online, hirdethetünk, blogolhatunk, posztolhatunk, hírlevelezhetünk, és ezeken belül is kiválaszthatjuk azt a formát, amelyik a legszimpatikusabb. Írhatunk, közzétehetünk képeket, vagy akár beszélhetünk is videókon. Válasszuk azt, amelyik a legközelebb áll hozzánk, de időnként kipróbálhatunk valami újat is. Fontos, hogy hagyjuk magunkat gyakorolni, sok minden tanulható, és idővel egyre magabiztosabbak leszünk benne.
A tartalmaink készítésére emellett érdemes lehet egy stratégiát kialakítani. Gondoljuk át, hogy milyen témákkal szeretnénk foglalkozni, esetleg milyen események várhatók a közeljövőben. Tervezzük meg akár egy hónapra előre, hogy milyen tartalmakat szeretnénk közzétenni. Ez egy nagyon jó kapaszkodót ad nekünk, és segít, hogy rendszeresen jelen legyünk a közönségünk előtt. Ha a véletlenre bízzuk a posztolást, a kommunikációt, akkor könnyen előfordulhat, hogy a mindennapi teendők vagy egy sürgős telefon keresztülhúzzák a számításokat. Szánjuk dedikáltan időt a tartalmak készítésére, ha pedig ez nem fér bele, akkor vonjunk be külső segítséget. Egy ügyes szövegíró vagy videós rengeteget hozzátehet a kommunikációnkhoz, de fontos, hogy ő is a mi vállalkozásunk által képviselt értékeket közvetítse.
Talán ez a leglényegesebb: bármilyen formában is kommunikálunk, mindig legyünk hitelesek, önazonosak. Maradjunk annál a stílusnál, hangnemnél, ami ránk jellemző, mert abban mi is komfortosan érezzük magunkat, és az ügyfelet sem éri meglepetés, ha a személyesen nem azt látja, amit a kommunikáció alapján várt.