Megjelent a Békési Újság január 28-ai számában.

Legutóbb megnéztük, miért fontos, hogy megmutassuk, most pedig lássuk, hogyan is tegyük. Szerencsére számos lehetőség van, a legkézenfekvőbb, ha a saját nevedet használod márkanévként. Persze azzal sincs gond, ha kitalálsz egy fantázianevet, de azt valamivel nehezebb lesz bevinni a köztudatba. Nagyon sokat segíthet, ha megmutatod az arcodat is. Legyen rólad kép az oldaladon, a közösségi médiában, hogy az emberek lássák, ki áll a márka mögött, ki készíti a terméket, adott esetben ki fog kimenni hozzájuk valamilyen munkát elvégezni. Ne csak egy telefonszámot tegyél közzé! Írhatsz egy bemutatkozót is, akár személyesebb hangvételben, ami még hitelesebbé teszi a vállalkozásodat.
Saját magad megmutatása mellett az is fontos, hogyan kommunikálsz. Válaszolj személyesen az e-mailekre, üzenetekre, jó érzést kelt az ügyfélben, ha nem egy automatának írogat. Ezenkívül használhatod a közösségi médiát, vagy akár blogot is írhatsz. Legyél közvetlen, használj személyes hangnemet az írásaidban, engedj egy kis betekintést a munkádba. Elmondhatod, hogy milyen értékek fontosak számodra, amelyek mentén építed a vállalkozásodat. Megmutathatod, mi zajlik a kulisszák mögött, hogy néz ki egy-egy munkafolyamat. Mesélhetsz a módszereidről, hogy az ügyfelek tudják, mire számíthatnak, ha veled szerződnek. Reagálhatsz egy-egy iparágadat érintő eseményre, elmondhatod a véleményedet szakmai kérdésekben, de beszélhetsz a nehézségekről, a kihívásokról is, amelyekkel szembesülsz. Fontos azonban meghúzni a határt, védeni a privát szférádat, a családodat. Arra bátorítunk, hogy mutass többet, de ne a magénéletedből, hanem magadból mint szakemberből.