Megjelent a Békési Újság 2025. január 14-ei számában.

Manapság rengeteget vásárolunk az interneten, intézünk ügyet online, veszünk át csomagot automatákból. Olyan világban élünk, ahol az emberi feladatokat egyre inkább rendszerek és a gépesítés veszik át, mert az egyszerű, gyors és hatékony. Mégis megnyugtatóan hat, amikor ezek mögött a folyamatok mögött embereket találunk. Mindez igaz online és a való életben is, különösen itt, vidéken. A kisvárosokban a vállalkozások nem csupán a termékeikről vagy szolgáltatásaikról ismertek, hanem az emberekről is, akik mögöttük állnak. Sokszor személyes kötődés alapján választunk: azt az üzletet, ahol ismerjük a tulajdonost, azt a szolgáltatót, akivel jókat beszélgethetünk. A személyes kapcsolatok erősebbek lehetnek, mint bármilyen reklám, hiszen az ismerős arc, a barátságos üdvözlés és az egyedi történetek megkülönböztetnek a konkurenciától.

Ha vállalkozóként a nevedet, arcodat adod a termékedhez, szolgáltatásodhoz, az hitelességet és közvetlenséget sugároz, ami hosszú távon bizalmat épít. Mindez nemcsak a kis, helyi vállalkozásokkal, hanem a nagyvállalatokkal kapcsolatban is igaz. Sokan nézünk szívesen filmeket, olvasgatunk anekdotákat világmárkává nőtt cégek alapítóiról, hogy vajon mi motiválta őket, milyen nagy aranyköpéseik voltak, milyen szenvedély vitte őket olyan messzire. Óriási ereje van, ha egy személyiség, egy történet van a nagy márkák, az arctalan cégek mögött, mert kapcsolódni csak az emberhez tudunk.

Jelen írásban a miértekre kerestük a választ, legközelebb pedig a hogyan kérdését fogjuk körbejárni.